مصرف برق کشور در زمان پیک 12 درصد کاهش یافت

قدردانی معاون وزیر نیرو از مشترکان و همکاران

مصرف انرژی در پیک مصرف سال های گذشته هفت درصد افزایش می یافت اما هم اکنون افزون بر اینکه پیک مصرف بالا نرفته بلکه پنج درصد نیز کاهش یافته است و بنابراین در پیک مصرف نیز 12 درصد کاهش را شاهد هستیم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از کاهش 12 درصدی مصرف برق در زمان پیک تابستان امسال خبر داد و از همکاری مشترکان در این زمینه قدردانی کرد.

 

"محمد بهزاد" درخصوص وضعیت مصارف مردم پس از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: در زمان حاضر افزون بر 12 درصد مصرف برق کشور در زمان پیک کاهش یافته است که باید از همکاری و صرفه جویی مردم قدردانی کرد.


بهزاد بیان کرد: به طور متوسط در فروردین‌ماه سال های گذشته، هشت درصد در مصرف انرژی رشد را شاهد بوده‌ایم که امسال افزون بر توقف رشد، میزان مصرف انرژی چهار درصد کاهش یافته است و بر این اساس، محاسبات کاهش 12 درصدی مصرف انرژی در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد.


وی اضافه کرد: همچنین مصرف انرژی در پیک مصرف سال های گذشته هفت درصد افزایش می یافت اما هم اکنون افزون بر اینکه پیک مصرف بالا نرفته بلکه پنج درصد نیز کاهش یافته است و بنابراین در پیک مصرف نیز 12 درصد کاهش را شاهد هستیم.


وی افزود: در زمان حاضر ظرفیت نیروگاه های کشور بیش از 61 هزار و 350 مگاوات است ضمن آنکه هم اکنون بازده نیروگاه های کشور به 39 درصد افزایش و تلفات شبکه نیز به 16 درصد کاهش یافته است.


به گفته وی، امسال همچنین برای نخستین بار در فروردین ماه اجرای برنامه تعمیر نیروگاه های کشور به طور کامل پایان یافت و در این میان، برای نخستین بار در سال گذشته نزدیک به پنج هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور افزوده شد.


وی در ادامه افزود: افزایش ظرفیت نیروگاه های کشور در هر سال پنج هزار مگاوات و در مجموع برنامه پنجم توسعه 25 هزار مگاوات پیش بینی شده است و با توجه به تعداد نیروگاه های در دست ساخت در کشور، این امر به طور قطع محقق خواهد شد.


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درخصوص تخفیف بهای برق صنایع گفت: در این طرح، واحدهای صنعتی با تقاضای بالا به نسبت میزان مشارکت در طرح از جمله تعداد روزهای همکاری، میزان کاهش پیک بار مصرفی و انرژی، از تسهیلات وزارت نیرو که شامل تحفیف بهای انرژی و دیماند است، برخوردار می‌شوند.


وی افزود: مصرف برق صنعتی کشور خوشبختانه با بکار بستن روش‌های بهینه‌سازی مصرف برق پس از هدفمندی یارانه‌ها به نحو مناسبی کاهش داشته است و این کاهش، هم در پیک مصرف و هم در مصرف انرژی موثر بوده است.

 

منبع:  پایگاه خبری وزارت نیرو

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا